Suomen Telecenter kiteytti strategiansa yhdeksi kuvaksi

Home / Yleinen / Suomen Telecenter kiteytti strategiansa yhdeksi kuvaksi

Suomen Telecenter Oy on sähäkästi kasvava, energinen palveluyritys ja yksi johtavista telemarkkinoinnin palveluntarjoajista Suomessa. Maamme suurimpaan telemarkkinointialan konserniin, TeleForceen kuuluva yritys halusi kirkastaa liiketoimintastrategiansa ja viestiä uudella ja raikkaalla tavalla.

– Halusimme kiteyttää, mihin olemme yrityksenä menossa ja missä asioissa olemme vahvoja. Ilman ulkopuolista vetäjää asiat jäävät helposti keskustelun tasolle, eikä päästä tehokkaasti maaliin asti. Valitsimme Tarun ja Johannan vastaamaan prosessin suunnittelusta ja läpiviennistä, kyseenalaistamaan rohkeasti ajatuksiamme ja tukemaan ideoinnissa, konsernin toimitusjohtaja Timo Salmela taustoittaa.

Ratkaisuksi päätettiin toteuttaa johtoryhmälle ja esimiehille suunnattu strategia-bootcamp Lunch to lunch -teemalla, joka nimensä mukaisesti starttaa ja päättyy maittavaan lounaaseen. Tälläkin erää työskenneltiin ja yövyttiin tunnelmallisessa maaseutumatkailukohteessa kaukana toimiston kiireistä.

Ensimmäiseksi tekemiselle pitää löytää tarkoitus

Ensimmäisenä päivänä pureuduttiin siihen, miten ja millaista tulevaisuutta STC:lle ollaan yhdessä rakentamassa. Asiakasprofiilien, palvelujen ja epäreilun kilpailuedun kirkastamisen ohella pureuduttiin ajatuksella myös yrityksen ydintehtävän kiteyttämiseen. Vaikka ilmassa oli paikoin aistittavissa pientä luomisen tuskaa, on tehtävän anti heijastunut positiivisesti koko henkilöstön kehittämiseen.

– Taru ja Johanna laittoivat meidät toden teolla pohtimaan toimintamme merkitystä asiakkaille ja henkilöstölle pintaa syvemmältä. Nyt kun tekemisen tarkoitus on kaikilla kirkkaana mielessä, ihmisten motivaatio pysyy korkealla ja kasvutavoitteita on helpompi tukea, myyntijohtaja Veera Lehtismäki toteaa.

Tuloksena yhden yön ihme

Sillä välin, kun porukka rentoutui työntäyteisen päivän jälkeen savusaunan lempeissä löylyissä, laitettiin kulisseissa tuulemaan. Yön pimeinä tunteina lukuisat fläpit ja tehtävät oli kiteytetty yhdeksi kuvaksi, joka on helppo viestiä edelleen omalle henkilöstölle sekä asiakkaille ja muille sidosryhmille. Seuraavana aamuna porukkaa odottikin todellinen yhden yön ihme, kuten yksi osallistujista asian muotoili.

– Parasta on se, että porukka osallistui yhteisen tahtotilan rakentamiseen kädet savessa ja on nyt sitoutunut viemään asioita tehokkaasti eteenpäin. Pääsimme maaliin uskomattoman lyhyessä ajassa ja kuva jää paremmin mieleen kuin sanat.

Timon ja Veeran mukaan bootcampin synnyttämä into ja hyöty ovat säilyneet myös valmennuksen jälkeen.

– Onnistunut valmennus synnyttää aina prosessin. Yhdessä rakennettu strategia ja toimenpidesuunnitelma varmistaa, että sovitut asiat viedään myös käytäntöön. Ihmiset katsovat nyt asioita pidemmällä tähtäimellä ja fokus pysyy tiukasti olennaisessa, Timo summaa.


Luch to lunch -bootcamp on suunniteltu tilanteisiin, joissa tekemisen tahto ja porukka täytyy saada hitsautumaan yhteen lyhyessä ajassa. Valmennus soveltuu hyvin esimerkiksi strategian kirkastamiseen, myynnin kickoffeihin sekä toimintojen tai tiimien yhdistämiseen. Kysy lisää!

Comments(0)

Leave a Comment